Leona Fuková Renata Charvátová Škola

Co se děje za monitorem – distanční výuka očima studentů GOB a SOŠ Telč

Ve zkratce

Jak vypadá všední den našich studentů během distanční výuky? Tráví jej v pyžamu, nebo se upravují, jako kdyby šli do školy? Který předmět se touto formou zvládá nejobtížněji? A přejí si žáci brzký návrat do školy? Naše anketa vám odpoví na tyto a mnohé další otázky.

Scenérie studenta se s počátkem distanční výuky drasticky proměnila.

Kdyby nám někdo před dvěma lety řekl, že se zanedlouho budeme učit z domovů a veškerá výuka bude probíhat online, asi bychom mu nevěřili. Ovšem dnes už je distanční výuka naším denním chlebem a vše se přesunulo do virtuálního světa.

Učitelé nám předávají své vědomosti a píší s námi písemky, jako bychom byli ve škole. Ovšem změnilo se něco u studentů? A jak vypadá jejich online školní den?

Na tyto otázky nám odpovídali naši spolužáci. Dotázáno bylo celkem 38 respondentů z vyššího gymnázia. Pojďme se podívat na jejich odpovědi.

Rádi si přispíme

První otázka zněla jednoduše… ,,V kolik hodin ráno vstáváte?“ Asi vás nepřekvapí poznatek, že většina studentů si ráda přispí a vstává později, než kdyby probíhala prezenční výuka. A proto 48 % dotázaných odpovědělo, že vstává přesně na začátek výuky, 29 % alespoň půl hodiny před a zbytek nepatrně před začátkem 1. hodiny.

2. otázka se zaměřovala na to, o kolik hodin denně se studentům prodloužil spánek. 68 % dotázaných se prodloužil o 1–3 hodiny, 5 % zůstal stejný a u 27 % se dokonce zkrátil.

Čas šetří absolvování výuky v pyžamu i absence dojíždění

Dále jsme se spolužáků zeptali, jak se ráno upravují. 59 % z nich nám odpovědělo, že vůbec, 25 % do jisté míry ano a 15 % dokonce zůstává celý den v pyžamu.

Následně jsme zjišťovali, kolik času studenti získali na tom, že do školy nemusí dojíždět. Více než 53 % dotázaných ušetří hodinu denně. 22 % 30 minut, 19 % 10 minut a 3 % dokonce přes 2 hodiny.

Na jedné straně ubyl stres, na druhé chybí kontakt s vrstevníky

Poté jsme se zaměřili na výhody a nevýhody samotné distanční výuky. Jako největší výhodu spolužáci označili méně stresu. Naopak jako nevýhodu uváděli chybějící sociální kontakt.

A jak je to s obtížností jednotlivých předmětů? Za obecně nejtěžší, takto online, byla označena matematika. Na oblíbenosti získal zeměpis.

Na otázku, zda se studenti těší do školy, jsme jednoznačně obdrželi odpověď, že ano. Na spolužáky, učitele, prezenční formu výuky a hlavně sociální kontakt.

A tak doufáme, že se nám naše přání vyplní co nejdříve, a všichni žáci a studenti se opět vrátí do školních lavic.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *