Daniel Kratochvíl Šimon Matoušek Škola

Anketa mezi novými žáky: Jak hodnotí první rok v naší škole?

Ve zkratce

Zeptali jsme se žáků prvních ročníků na zajímavé otázky týkající se studia v naší škole. Ovlivnila pandemie jejich nástup do školy? Jaké je poznávání spolužáků na dálku? A jsou po prvním roce na GOB a SOŠ Telč spokojení?

Zeptali jsme se našich nových spolužáků, jak vypadal jejich první rok na GOB a SOŠ Telč. Zaměřili jsme se jak na obecné otázky, tak i na ty spojené se současnou situací. Odepsalo nám celkově 14 žáků primy a 18 studentů prvních ročníků (jak ze SOŠ, tak z gymnázia).

Našli ve škole to, co očekávali?

Nejdříve jsme studenty poprosili, aby oznámkovali celkovou spokojenost se školou. Primáni jsou se školou docela spokojeni – průměr známek je 1,36 s nejčastější známkou 1. U prváků je průměr o trochu horší, má hodnotu 1,56. Ale nejčastější známkou je opět 1.

Naplnila škola jejich očekávání? Drtivá většina odpovědí byla kladná, žáci často vyzdvihují lepší učitelský sbor a lepší kolektiv ve třídě. Někdo dokonce uvedl lepší obědy. Ze všech dotazovaných pouze jedna odpověď přiznala zklamání.

Jak si v očích prváků vede učitelský sbor?

Dále jsme po respondentech chtěli, aby odhodnotili známkami učitelský sbor. U primánů je průměr 1,5, nejčastější známkou se stala opět 1. U starších studentů vychází průměr na 1,94 a vede zde 2. Učitelé si mohou oddychnout, protože nepropadají – nejhorší známka byla 4.

První ročník v době pandemie…

Na řadě byla jedna z nejzajímavějších otázek. Jaké bylo začleňování do kolektivu? Na výběr byly 3 odpovědi – výborné, průměrné a špatné. Primány situace nijak zvlášť neovlivnila. Větší polovina hlasovala pro výborné, zbytek pro průměrné. Prváci se rozdělili do dvou stejně velkých skupin. Jedni hlasovali pro výborné, druzí pro průměrné.

Dále jsme zkoumali vliv distanční výuky na začátek studia na nové škole. Respondendi si mohli vybírat opět ze tří možností – Bylo to stejné jako za normálních okolností, Bylo to trochu těžší, Bylo to velmi obtížné. Většina primánů hlasovala pro střední obtížnost. 3 žáci své začleňování hodnotí stejně jako za normálních okolností, pouze 2 vybrali, že to bylo velmi obtížné. U prváků je situace podobná. Většina opět hlasovala pro střední možnost. V této skupině však hlasovalo více studentů pro nejtěžší obtížnost, konkrétně 3. Další 3 naopak zvolili tu nejsnadnější.

Zajímalo nás i to, zda jsou s distanční výukou spokojeni více, či méně než na staré škole. Musíme pochválit učitele, protože všechny odpovědi, až na dvě, vypovídají, že jsou žáci spokojenější.

Je potřeba něco změnit?

Zeptali jsme se i na to, jestli si studenti myslí, že se rozhodli při výběru školy správně. Všichni, až na jednoho, odpověděli kladně.

A chtěli by noví žáci a studenti něco změnit? Valná většina odpověděla ne, někteří respondenti toužili po návratu do lavic. Také zde zazněla prosba o zvýšení počtu volitelných předmětů nebo sjednocení zadávání úkolů v rámci učitelského sboru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *